De siste årenes gjennombrudd innen kunstig intelligens har åpnet for helt nye muligheter i vår løsning. Relatude var blant de aller første til å integrere avanserte AI-baserte bildebehandlingsfunksjoner i et CMS – allerede fra 2015.
I dag har den nyeste utviklingen innen AI, særlig fremveksten av språkmodeller, revolusjonert måten vi arbeider med tekst på. Disse modellene overgår forventningene ved å vise imponerende kognitive evner, noe som gir spennende muligheter for en rekke nye anvendelser.
Kunstig intelligens har en helt naturlig plass i en CMS- og e-handelsløsning som Relatude – og vi fortsetter å integrere de nyeste teknologiske fremskrittene for å gi deg en robust og fremtidsrettet plattform.
Relatude bruker AI for en rekke bildefunksjoner:
Systemet har innebygget "Copilot" som hjelper deg med å manipulere tekst. Den kan for eksempel sjekke formulering og endre stilen, eller gjøre teksten kortere eller lengere.
Systemet generer også automatisk "Meta description" og "Meta tags" som benytte av google og andre.
De nye språkmodellene muliggjør noe som kalles "semantisk søk". Dette innebærer at man kan søke etter emner, ikke bare ord som samsvarer med søkekriteriene.
For eksempel, hvis du søker på "farer", kan artikler om brann dukke opp, selv om ordet "farer" ikke er nevnt i artikkelen.
Dette gir mer treffsikre søkeresultater, og ettersom søk er en av de mest brukte funksjonene på et nettsted, kan denne funksjonaliteten være avgjørende for at kundene dine finner produktene de leter etter.
I tillegg til semantiske søk, kan man også kombinere dette med "chat"-funksjonene i AI-systemer. For eksempel kan en søkeside svare direkte på kundens spørsmål, i stedet for bare å lenke til relevante sider som kanskje inneholder svaret.
Videre kan man bruke denne teknologien til å lage en chatteagent på nettsiden som kan hjelpe besøkende.
Denne agenten vil være ekspert på dine produkter og tjenester.
Til høyre vises et eksempel på en slik løsning som ble utviklet for Hamax på www.hamax.no