I år var temaet "Asking the right questions". Det var vanskelige spørsmål og seriøse spørsmål, det var spørsmål som gjorde oss sinte og frustrerte. Fellesnevneren for spørsmålene var at de ville vekke oss! Få oss til å tenke.

theartofasking_imageÅpningstaler var Amanda Palmer, for noen kjent som Amanda Fucking Palmer. Hun er en amerikansk singer-songwriter. Hun fortalte om hvordan hun har brukt sine følgere i sosiale medier til å bygge sin karriere. Hun har reist verden rundt og bodd hjemme hos sine følgere. Følgerne har lånt henne  instrumenter for å øve osv. Hun har takket ved å kreditere dem i sosiale medier. Virkelige mennesker bidrar når hun spør om hjelp. Når hun skulle gi ut plate, henvendte hun seg til sine følgere og spurte om de ville bidra økonomisk. Hun satte som mål å få inn $100,000, men fikk inn overraskende $1,192,793. Hun oppsummerte dette med at hun har et «personlig» forhold til alle sin følgere via sosiale medier og hun behandler alle likt.

«IF YOU WANT TO MAKE SOMEONE YOUR FRIEND…ASK THEM FOR A FAVOR» – Amnada Palmer

Proventus deltok på flere spennende foredrag som:

  • Are you ready for a whole new world of telephone fundraising?
  • How can using the right technology and tools help connect you to the people who matter?
  • 60 smart digital tests in 90 short minutes
  • How deep data is changing the face of fundraising
  • Peer-to-peer fundraising
  • Reinventing F2F: The impact of increased engagement and VR
  • Sharing is caring: Fundraising from youth through massive events

Hvis du ønsker å høre mer om hva vi lærte ta kontakt